luni, 19 octombrie 2009

..care ma enerveaza la culme

Scrisoarea mea catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului.

As vrea sa stiu daca se poate face o cerere pentru verificarea personalului medical din dispensare si policlinici. Nu vreau sa fac neaparat o reclamatie, insa este o situatie foarte des intalnita si nimeni nu ia masuri. Toti ne plangem. Doctorii si asistentii ca nu au bani, iar noi ca trebuie sa stam la cozi.
Astazi m-am confruntat cu aceasta problema de 2 ori, in 2 locuri diferite.

In primul loc am fost la ora 12.30 pentru o consultatie ORL, la o doamna doctor, la un cabinet de stat de langa noi. Nu avea program afisat pe usa, doar un afis cum ca azi programul doamnei incepe la orele 14.30. Am vorbit cu doamna doctor (era acolo inainte de program) si mi-a zis sa revin. Am inteles ca atunci incepe programul si m-am intors exact la ora la care am crezut ca am o programare. La ora 14.30 doamna doctor nu era. Doar 2 asistente care incearca sa scape de tine cat pot de repede pentru a-si continua cafelele si mesajul: "Asteptati, trebuie sa apara si d-na doctor". Ok, astept.. 15 minute nu au omorat pe nimeni. Intre timp se aduna si alti pacienti, programati sau neprogramati. S-a facut ora 15, m-am dus din nou la asistente sa intreb cat mai dureaza pana ajunge doamna doctor. Asistenta a iesit din cabinet, a trecut in cabinetul de vis-a-vis si am auzit-o vorbind cu doamna doctor: "Va asteapta un pacient". Da, au mai trecut 30 de minute si apare. Era cu o doamna, cine stie ce afacere au pus la cale. Asta am inteles din cuvintele pe care le-au folosit. Ma rog. Zic ca in sfarsit a venit si randul meu. Intra in cabinet, eu dupa ea. Se intoarce la mine si-mi zice sa astept afara. I-am zis ca astept de 1 ora. Ok, astept. Iese si zice ca mai intarzie 10 minute, atat imi cere, ca merge sa isi ia copilul, ca nu-l poate lasa nu-stiu-unde.. Se intoarce dupa 15 minute, parca isi cronometra toate intarzierile. Si ii cere unei doamne in varsta sa intre. Care era programata la ora 15.15.
Nu am mai suportat si am intrat. Am rugat-o sa-mi dea o explicatie. Doar asteptam de peste 1 ora. Nu sunt omu negru, sunt foarte intelegatoare, chiar sunt. Si urasc sa ma cert. Nu-i asta rolul meu. Dar, uite ca se aduna si cateodata trebuie spuse niste lucruri. I-am zis ca nu are pic de respect, ca ne sfideaza pe toti ceilalti si ca era de ajuns sa vina sa-mi zica sa mai astept putin, ca nu dureaza mult. I-am zis ca o poate lua pe doamna in varsta, nu pot fi asa de nepasatoare, nu? Dar, teatrul nu s-a incheiat aici. A iesit sa-mi zica ca ea face cum considera mai bine, nu trebuie sa-mi dea mie explicatii si ca daca nu-mi convine sunt libera sa plec oriunde altundeva. Si am plecat. Banii mei pot sa mearga undeva unde sunt bine primiti.

Si uite asa ajung in locul numarul 2. Policlinica de pe Povernei. Ajung pe la ora 16.15. Verific programul, era cineva de la ora 13 la 20. Ce bine, acum ajung si eu sa fiu consultata. La etajul 1 era cabinetul si plin de lume. Exact ca in filmele alea romanesti cu scene despre spitale si pacienti. Exact asa era atmosfera.
La ORL erau mai putini oameni. Intreb cine e ultima persoana si ma asez pe un scaun. Intra in cabinet la vreo 3-4 minute persoana respectiva si iese la fel de repede. Intreb daca pot intra si zice ca DA, oricum doamna doctor nu e. Nah, ce fain. Au program de la 13 si este trecut de 16 si ea nu e la servici. Si nu e prima data si nu e singura. De ce era aglomerat la celelalte cabinete? Din aceleasi motive. Pentru ca toti isi rezolva problemele in timpul serviciului si li se rupe de pacienti, de oamenii care le aduc bani pana la urma.
De ce sunt asa? Si de ce le permitem? :(

Niciun comentariu: